Dubai-kroz prstohvat cimeta i kardamona

Kao što sam i u opisu svog profila navela, veliki sam ljubitelj putovanja i degustacije hrane na istim.

Zato sam danas odlučila da sam vama podelim putopis sa svog putovanja u Dubai, od decembra 2016.godine.

Avantura je započela letom kompanije Fly Dubai dugim 5 sati i 10 minuta. Karta je koštala 271 € i viza dodatnih 90 €. Postojala je i opcija da se viza dobije preko ambasade, što bi vas koštalo 40 € manje, ali  sam se ja ovog puta odlučila da to sve zajedno završim sa kartom, u agenciji.
Noćno sletanje je počelo nadletanjem grada i čekanjem na dozvolu za sletanje od kontrole leta.Svetla glada su me očarala tako da sam priljubljena uz prozor uživala u tom prizoru.
Odmah nakon sletanja usledila je pasoška kontrola i slikanje zenice oka, tako što vam carinik kaže da pogledate u jedan senzor iza njega i na njegov znak zadržite pogled nekoliko sekundi.
Kako sam išla sredinom decembra, kada sam izašla iz aerodromske zgrade prvo što sam primetila bio je topao vazduh koji mi je odmah popravio raspoloženje s obzirom na činjenicu da je u Beogradu temperatura bila u minusu.
Nakon zasluženog odmora od dugog leta, ujutru sam se sa mojim domaćinom uputila na doručak i kafu u kafić po imenu „Lime Tree“ na poznatoj plaži Jumeirah.
Tamo sam jela meditaranski Quiche Lorraine i pila amerikano kafu.

20161218_134126
U neposrednoj blizini ovog objekta, nalazi se velika zastava UAE na kojoj su se pre 45 godina okupili emiri i osnovali ovu državu, na čelu sa šeikom Zajedom.
20161218_132755
Nakon šetnje po poznatoj plaži, brčkanja nogu u moru i obilaska Souq al Bahar-a, koji se nalazi u sklopu Dubai mall-a, uputili smo se na predstavu mužičke fontane podno najviše zgrade na svetu- Burj Khalife.

20161218_204346
Tu se nalazi i spomenik u vidu tri prsta, koji simbolizuje liderski pozdrav među šeicima.

20161218_204315
Fontana menja boje uz zvuke svetski poznatih numera. Mnogobrojni turisti se okupe ne bi li zabeležili sve to za uspomenu, tako da je gužva neizostavna.
Večerali smo u poznatom restoranu PF Chang’s, gde ako vas put nanese, morate probati „dynamite shrimps“ kao totalni MUST.
20161218_213218
Ponedeljak smo započeli brančom u Cheesecake Factory restoranu, gde sam pojela almond-crusted salmon salad, osvežila se mint lemonade i zasladila čizkejkom od makadamije i karamele.

20161219_145747

Popodne smo posvetili obilasku čuvene Palme i impozantnog hotela Atlantis.
Hotel je sagrađen u stilu “1001 noći”, tako da svakog časa očekujete da se Džesmin pojavi na letećem ćilimu. Unutrašnjost hotela je ispunjena hodnicima, prelepim lusterima, akvarijumima koji su u Emiratima posebno voljeni, kao i restoranima poznatih svetskih kuvara.

20161219_164131

20161219_164517

Veče smo završili klopom u restoranu na plaži jumeirah, po imenu Al Bu Qtair, gde se jede riba i škampe, koje vi birate na kilo. Restoran izgleda potpuno neugledno, sa pletenim stolicama i stolicama, ali je hrana bila toliko ukusna da mi ambijent uopšte nije smetao.Uz ribu se služi samo kari pasta, salata od kupusa.Da ugođaj bude još egzotičniji, sve se jede prstima.

20161219_193147

Posebno mi se dopao poznati pakistanski paratha hleb, koji je nalik na palačinku od lisnatog testa.

21148320_1464382333648569_1664201788_n

Kako sam naredna dva dana bila sama, to vreme sam iskoristila da se odmaram na bazenu zgrade gde sam boravila i da „cunjam“ hodnicima poznatog Dubai mall-a.
Bez daha me je ostavio deo koji se zove SOUK, koji podseća na stare orijentalne sukove, ali u modernom ruhu. Bezbroj radnji što lokalnih što svetskih brendova, skretalo mi je pažnju i teralo me da se zadržim ispred skoro svakog izloga uživajući u živopisnim tkaninama i ručnim radovima.
20161222_162756
Tu se nalazi i skelet velikog dinosaurusa, Dina, koji je posebno interesantan deci.
Ne zaboravite da se obavezno zasladite nadaleko čuvenim Cinnabon rolls-ima, koji se naprosto tope u ustima i teraju vas da jedete još i još.
20161222_163246
Naredne večeri smo posetili Miracle garden, botaničku baštu sa hiljadama vrsta cveća iz celog sveta, koje je aranžirano u oblike nojeva, ljudskih glava, flamingosa i aviona i slično.
20161222_184933
Nakon obilaska, posetili smo Spice souk, u starom delu Dubaija, takozvani Dubai Creek, gde smo se abrom (skelom) vozili sa jedne strane na drugu.
Pošto sam se opskrbila začinima za Beograd i nadisala poznatih mirisa još iz Alžira, otišli smo na večeru u etiopijski restoran po imenu Zagol. Nebična, barem za mene, kuhinja, koja na oko uopšte nije privlačna što se ne može reći i za ukus, uzbudila nam je nepce jakim začinima.

zagol
Petak veče je bilo rezervisano za izlazak i upoznavanje sa čarima noćnog života u Dubaiju.Nakon nekoliko koktela „tikka-pukka“, otišli smo u klub sa arapskom muzikom i nakon toga na šišu i arapske đakonije, na plaži Džumeira, u restora Al Falamanki.
Pošto smo kasno ustali nakon uzbudljive večeri, otišli smo u šetnju na poznato šetalište pored mora, JBR- Jumeirah Beach Residence. Kako je bila subota, poslednji dan vikenda, šetalište je bilo puno porodica koje su piknikovale što na travi što na pesku, opuštajući se uz more.

Mi smo rešili da se zasladimo kolačima u čuvenom francuskom Ladurée-u, uz orijentalne čajeve.

20161224_175055

Veče smo završili u poznatom Wafi Mall-u, koji je u egipatskom stilu, sa piramidama i statuama faraona.

20161224_193417
Poslednji dan mog boravka ostavili smo za posetu Abu Dabiju i tamošnjim znamenitostima.
Put do Abu Dabija traje sat vremena, sve je autoput i prično je monotono, s obrizrom da je sve ravno.
Stigavši nešto posle 11 časova u poznatu džamiju Šeika Zajeda, zakasnili smo da se priključimo vođenoj turi obilaska, pa smo stoga uz pomoć audio vodiča saznali sve o velelepnoj građevini.

20161225_110345
Od toga da je mermer dopreman iz grčke Makedonije, tepih je u džamiji vezlo celo selo u Iranu pet punih godina, izjedna, do toga da su lusteri optočeni Swarovski kristalima.
Prilikom ulaska u džamiju, žene će morati da obuku abaju, a cipele ćete morati da izujete pre ulaska u samu džamiju. Svuda su čuvari koji vode računa da se prilikom fotografisanja ponašate primereno jer će u suprotnom tražiti od vas da obrišete fotografije.

20161225_11455220161225_114657

21175205_1464381746981961_1896478735_n

21175646_1464381776981958_809253796_n

21151127_1464382600315209_734807919_n

Predah od džamije smo potražili u poznatom hotelu Emirates Palace, gde smo uživali u kapućinu sa kamiljim mlekom i 24-karatnim zlatom. So Dubai style!

20161225_125737
Uputili smo se na Sadiyat beach, u posetu prijateljima, sa kojima smo uživali u restoranu indijske kuhinje.
Uz pozdrave i želje da se ponovo okupimo na istom mestu, rastali smo se kasno popodne.
Sutradan sam imala jutarnji let za Beograd, tako da sam morala da ustanem u svitanje.

20161226_094606
Otišla sam iz Dubaija puna utisaka i uz obećanje sebi da ću se u ovaj divan grad vratiti što je pre moguće, ovog puta na duže.